9 клас Історія України

18.05.2020

Тема заняття. Повсякденне життя та культура України в середині XIX- на початку XX століття.

Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світосприйнятті людини. Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Церковне життя. Емансипація жінки.Видатні вчені.

Для ознайомлення з новою темою перегляньте відеоматеріал за посиланнями ,що знаходяться нижче.

https://www.youtube.com/watch?v=kTBzKrAGPsQ&list=PLv6ufBUWdRi1xvmFlbPavmrfcCS2K4TRO&index=26&t=0s

Домашнє завдання : опрацювати параграфи 45,46 підручника "Історія Укрвїни"; готуватися до тематичного оцінювання стор.319,368.


11.05.2020

Всесвітня історія.

Тема заняття. Розвиток  культури і повсякденне життя кінця XVIII- початку XX cт. Науково- технічна революція зламу століть та її вплив на людину й суспільства. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансіпація.


Для опрацювання матеріалу прочитайте параграфи 24,25.

Домашнє завдання : вивчити параграфи 24.25; створити власну презентацію на тему уроку із 6-7 слайдів та мінімальним текстом-поясненням.( Увага ! Презентації в інтернеті я переглянула ,оцінювати скопійовані роботи - не буду )

Роботи надсилати до 18.05.

04.05.2020

Тема заняття. Аграрна реформа російського уряду та її вплив на Україну.

Український політичний і національно-культурний рух у 1907-1914 рр.

Для ознайомлення з новою темою перегляньте відео та опрацюйте параграф 40.

https://www.youtube.com/watch?v=sEvpF-gM5vE


Домашнє завдання : вивчити параграф 40, дати відповіді на запитання стор.294 (усно);виконати тести  за посиланням

https://naurok.com.ua/test/start/9360

Результати надсилати до 12.05.

28.04.2020.

Тема заняття. Революція  1905-1907рр. в Україні та її наслідки

Перегляньте відеоурок за посиланням ,що знаходиться нижче

https://www.youtube.com/watch?v=JGWTDZNuCC8


Домашнє  завдання : виконати тести за посиланням ,що знаходяться нижче до 06.05.,вислати скрін результату мені на пошту ,опрацювати параграф 39.



















21.04.2020.

Тема заняття:" Суспільно-політичне життя на Наддніпрянщині XIX-XX ст."

Учні , якщо ви не переглядаєте уроки по телебаченню, то передивіться новий відеоурок тут



https://uroky.com.ua/suspilno-politychne-zhyttja-v-nadniprjanskij-ukrai-ni/

Звертаю вашу увагу- під відео знаходяться тести, які потрібно виконати (результат чекаю на пошту до 28.04.) та завдання -опрацювати параграф ( у нашому випадку №38).










14.04.2020.

Тема заняття:"Соціально-економічний розвиток Наддніпрянської України у 1900-1914 рр."

Перегляньте відеоурок.

https://tsn.ua/video/video-novini/istoriya-ukrayini-socialno-ekonomichniy-rozvitok-naddnipryanskoyi-ukrayini-1900-1914-rokiv-2-tizhden-pn.html

Завдання: опрацювати параграф №36, письмово у зошиті виконати завдання №5. стор.258
Виконане завдання надіслати на електронну пошту.
Завдання задаються на один тиждень, останній термін здачі виконаної роботи 21 квітня. 







06.04.2020р.
Тема заняття:

        "Особливості українського руху в Російській і Австрійській (Австро-Угорській) імперіях у 19 столітті. Практичне заняття."




 Завдання: опрацювати параграф 32, зі сторінок 239-240 вибрати одне завдання та виконати його письмово у зошиті; письмово у зошиті дати відповіді на тести зазначені нижче.

https://test.izno.com.ua/tema-zahidnoukrayinski-zemli-v-skladi-avstriyskoyi-avstro-ugorskoyi-imperiyi-v-drugiy-polovini-hih-st/









Тема заняття: 
                                                                                                                  
 « Суспільно-політичний рух в Україні у другій половині XIX століття»
Після заняття ви зможете:
·        характеризувати процес створення, програмові документи перших політичних партій в Україні;
·        називати час, місце, персональний склад політичних партій Західної  України;
·        визначати роль І.Франка, М.Міхновського, Ю.Бачинського в українському відродженні;
·        давати власну оцінку діяльності: РУРП, УНДП, УСД
Бесіда. 1.Хто такі москвофіли та народовці?
              2.Що ви знаєте про їх діяльність?
              3.Коли виник радикальний рух? Які завдання ставили перед собою його                     учасники?
Виконати завдання «Незакінчене речення».
·        В 1885 році народовці створили свій керівний орган – ...
·        До «буковинської трійці» входили - ...
·        В культурно-національне життя Закарпаття активно включився - ….
·        «Український П’ємонт» це - …. .(у зошит)
 В 90-ті роки ХІХ століття національно-визвольний рух в Галичині піднявся на якісно новий щабель, прискорився процес формування політичних партій. Ці позитивні зміни свідчили про готовність учасників руху до боротьби під гаслами, реалізація яких у підсумку  дозволила б українцям здобути свою державу.

«Утворення першої політичної партії в Україні» (діти записують тему в робочий зошит).


Англійська письменниця Меггі Фюрі сказала «Якщо ми будемо вивчати історію, то навчимося не повторювати минулих помилок».
Я пропоную вам, вивчивши тему, поміркувати: скільки часу пройшло від виникнення ідеї про незалежність України до проголошення незалежності? Чи актуальна проблема незалежності України в ХХІ столітті?

Творче завдання:
Що було спільного в українських партіях Галичини?
У чому полягали розбіжності?
1. Утворення першої політичної партії в Україні. (РУРП). І.Франко.
                                                      Розповідь
1890 рік – під впливом М.Драгоманова з ініціативи І.Франка, М.Павлика у Львові було засновано першу політичну партію – Русько-українську радикальну партію (РУРП).
                                                                                             

Робота з поняттям:
Політична партія - це організація, що виражає інтереси певної соціальної групи, об’єднує найактивніших її представників і прагне до досягнення певної мети та ідеалів. Учні визначають причини виникнення українських партій в Західній Україні (роблять записи в зошиті)
План вивчення матеріалу
·        діяльність радикалів;
·        демократичні принципи організації суспільного життя в Австро-Угорщині;
·        політика «нової ери»;
·        діяльність Народної ради;
·        співпраця із громадівцями Наддніпрянщини.
Самостійна робота з підручником с.224-234, опрацювати документ «Програма РУРП».,с.236


Назвати основні завдання радикальної партії і записати у таблицю «Політичні партії Західної України»( за зразком)

Назва політичної партії
Рік заснування
Лідери партії
Програмна мета

Учитель:
Так звані «молодші радикали» - Ю.Бачинський, В.Будзиновський, О.Колесса - вважали автономію лише першим етапом. У 1895 році РУРП зазначила, що самостійність - стратегічна мета партії.
У 1895 році Юліан Бачинський опублікував брошуру «Україна уярмлена» («Ukraina irredenta»), де обґрунтував потребу створення соборної держави під девізом: «Вільна, велика, політично самостійна Україна, одна,  нероздільна від Сяну по Кавказ!» [с.234]


Яке значення книги Ю.Бачинського для українського народу?

Ідею самостійності України підтримав Іван Франко.

 Пояснити  вислів: «Іван Франко - Тарас Шевченко Західної України»

І. Франко – поет, письменник, громадсько-політичний діяч, автор близько 4 тисяч літературних, публіцистичних, наукових творів. Закінчив Дрогобицьку гімназію, навчався у Львівському, Чернівецькому та Віденському університетах. З 1894 року очолював філологічну секцію, а з 1898 року - етнографічну комісію Наукового товариства імені Шевченка. Стояв біля витоків РУРП. Тривалий час перебував під ідейним впливом М.Драгоманова, ідеями соціалізму. Потім усвідомив, що «соціалізм не приведе до національного визволення України».
Перехід на самостійницькі позиції зумовив розрив  Франка з радикалами. Він став одним із керівників Української національно-демократичної партії.
2. Утворення УНДП та УСДП. 
Завдання учням: продовжуємо заповнювати таблицю «Політичні партії Західної України».                                                                                              

Щоб дати відповідь на творче завдання:
Що було спільного в українських партіях Галичини? У чому полягали розбіжності?
У справах політичних хочемо повної волі особи, слова, сходин і товариств, печаті і сумління… автономії громад, повітів… надання кожному можливості найповнішого розвитку культурного.
…Ми, галицькі Русини, часть українсько-руського народу, що мав колись самостійну державу… заявляємо, останньою метою наших народних значень є дійти до того, щоб цілий українсько-руський народ здобув собі культурну, економічну, політичну самостійність.

«Із програми УСДП»
Ми, українські соціал-демократи, стоїмо на грунті інтернаціональної солідарності пролетаріата всіх націй Австрії і переконані, що тільки в цій братській спільці і наш народ, що належить однією тільки частиною до цієї держави, може здобути національну волю. …Наша програмова ціль ясна. Боротьба в ім’я ідеалів соціалізму проти гнобителів люду й також боротьба за визволення національне! …Наша ціль – вільна держава українського народу, українська республіка.

«Із програми УНДП»
Будемо підтримувати, скріпляти та розвивати почуття національної єдності з російськими українцями та змагати до витворення разом з ними культурної одноцільності. …Нашим ідеалом повинна бути незалежна Русь-Україна, в якій би всі частини нації об’єдналися в одну новочасну, культурну державу.[10,c.249]
Прогнозована відповідь на творче завдання:
·                       Всі політичні партії виникли в Західній Україні;
·                       Всі партії відстоювали ідею незалежності України;
·                       Прагнули ліквідувати національне поневолення, прагнули демократичного розвитку;
·                       РУРП і УНДП вважали, що до незалежності треба йти через виборювання національно-територіальної автономії, а УСДП вважала, що потрібно боротися на національно-культурну автономію;
·                       РУРП відмовилася від соціалістичних ідей, а УСДП їх відстоювала;
·                       УНДП пріорітетними вважала національні ідеї та відмовилася від соціалістичної ідеології.
3. Українці в Галицькому сеймі та Австрійському парламенті.
Скласти хронологію основних подій.(у зошит)


4. Українці-самостійники. М. Міхновський, Ю. Бачинський.

М. Міхновський (1873-1924) – політичний, громадський діяч. Член «Братства тарасівців», закінчив юридичний факультет Київського університету святого Володимира. У 1900 році видав у Львові брошуру «Самостійна Україна», де проголошував ідеал «єдиної, нероздільної, вільної, самостійної України від гір Карпатських аж до Кавказьких». У 1902 році утворив Українську народну партію, програмовим документом якої стали «Десять заповідей», яка стояла на позиціях самостійності. У 1917 році член Центральної Ради, організатор українського війська. Виступав за державну самостійність України.

Ю. Бачинський (1870-1934) – український громадський діяч, публіцист. У 1890 році організатор і керівник першої партії європейського типу – РУРП. Автор праці «Україна уярмлена», де вперше в історії показав, що політична самостійність України є необхідною передумовою її економічної та культурної розбудови. У 1899 році став лідером УСДП, стояв на самостійницьких позиціях.     


Друга половина XIX століття – це період піднесення національно-визвольного руху, доба підготовки українських сил до боротьби за незалежність та соборність України.
Посилилися позиції та зросла роль тих суспільно-політичних сил, які чітко виступали за всеукраїнське єднання на принципах визнання незалежності й української державності. Український рух досяг найбільших успіхів у Західній Україні, яка стала «українським П’ємонтом».

 Чи актуальне питання єдності та територіальної цілісності України в сучасний   час?



 Визначте історичну особу за наведеними біографічними фактами: Видатний представник українського демократичного руху кінця XIX століття. Людина великого таланту, творчої праці, «вічний революціонер». Творча спадщина: «Зів’яле листя», «Борислав сміється», «Лис Микита». «Тарас Шевченко Західної України»

·     Перший серед громадських діячів висунув і обґрунтував ідею здобуття Україною цілковитої політичної незалежності.

·     Автор брошури «Самостійна Україна», засновник партії УНП, склав «Десять заповідей».

·     Видатний історик, автор «Історії України-Руси», член УНДП, перший президент УНР.

·     Член Галицького сейму, митрополит УГКЦ.(записати у зошит)



 Доповнити текст:
·        РУРП утворилася в …  у … ) з ініціативи … Лідерами були…, …
·        УНДП створена в … . Лідирували …, …
·        Партія марксистської спрямованості виступала за незалежність України …  Робота з історичними термінами.
Дати визначення: політична партія, «соборна держава», українці-самостійники, «Україна уярмлена», радикали.(у зошит)

Домашнє завдання:
Опрацювати параграфи 30,31;написати роздум «Чому Галичину називали «українським П’ємонтом»?


Немає коментарів:

Дописати коментар