5 клас Історія України

18.05.2020

Тема заняття. Наука та освіта. Школи й університети.

Доброго дня,сьогодні ми завершуємо вивчення предмету "Історія України ", познайомтесь з відеоуроками за посиланням нижче ,новими знаннями та враженнями поділіться з батьками.

https://www.youtube.com/watch?v=OrBZ8yMKGm0

https://www.youtube.com/watch?v=nTmndfMUH6M

Домашнє завдання опрацювати параграфи 32, 33. Готуємося до уроку-узагальнення. Повторити матеріал , що вивчали у 5 класі по запит. стор.185-186(усно)

11.05.2020

Тема заняття:"Праця і господарство:колись і сьогодні.

Місто та село.Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер"

Для ознайомлення з новою темою ,я пропоную вам прочитати  параграф 30 та переглянути відеоурок .

https://www.youtube.com/watch?v=G4ddoN3jNDo

Для знайомства з наступною темою ,прочитайте параграф  31,у зошиті виконайте завдання на стор.168( виконуєте одне на ваш вибір).

Виконані роботи надсилайте до 19.05.

04.05.2020.

Тема заняття:"Історія, історики, письменники та поети.

Практична робота. Родове дерево"

Для опрацювання матеріалу з теми , я вам пропоную прочитати  параграф 27, розповісти батькам , що нового ви дізналися , уважно розглянути ілюстрації до параграфу.

Переходимо до наступного 28 параграфу. Рекомендую спочатку переглянути відео .


А тепер переходимо до створення власного Родового дерева за інструкцією на стор.155 (угорі сторінки -Діємо : практичні завдання).Виконати завдання можна як у зошиті, так і на окремому аркуші. Чекаю на ваші роботи до 11.05. Успіху!






27.04.2020.

          Тема заняття:"Хто започаткував наукові дослідження історіі України "

Для вивчення теми, вам необхідно опрацювати матеріал параграфу 26 стор.142-145, переглянути відеофільми про видатних істориків за посиланнями поданими нижче. 

https://www.youtube.com/watch?v=s3LtSvyypNQ


https://www.youtube.com/watch?v=lllUFSyb5F4

Домашнє завдання :на стор.146  виконати вправу "Кросворд навпаки";дати відповіді на тести за посиланням нижче(для цього після відкриття посилання, натисніть на  квадрат зі словом"тестування",напишіть своє імя- зареєструйтесь, а після закінчення роботи  зробіть скріншот результату та  відішліть мені на пошту).

https://naurok.com.ua/test/hto-zapochatkuvav-naukovi-doslidzhennya-istori-ukra-ni-86025.html

Завдання виконати до 05.05.


20.04.2020

Перегляньте відеоурок





https://www.youtube.com/watch?v=PWNz0KAjfjs



Оскільки відеоурок взятий з інтернет-ресурсу,то завдання у вас будуть інші: 
опрацювати матеріал параграфу 25, письмово у зошиті виконати 

завдання 3 стор.141(із поданих слів скласти речення).Завдання знаходиться у I розділі "Знаю нове",3 вправа , слова знаходяться у табличці.Літопис писати не потрібно.

Завдання виконати до 28.04.2020



















13.04.2020.

Тема уроку: «Головні цілі пізнання минулого. Фах історика».

Основні поняття теми: «історичний факт», «історична особа»,
«історичний образ», «історичне дослідження».
– Давайте уявимо, що кришка у столу це історія, а ніжки – це
її помічники. А давайте приберемо у столу
ніжки, він буде столом?...
І історія,
не існуватиме як наука, якщо у неї не буде помічників. А допомогу історії
надають, такі науки.
 Робота зі словником. Згадайте допоміжні історичні дисципліни.
Перерахуйте науки
– помічниці історії

1. – археологія 2. – палеографія 3. – ономастика 4. –
геральдика 5. – сфрагістика 6. – нумізматика 7. – генеалогія 8. – метрологія
1. –
археологія – історична дисципліна, що вивчає за речовими джерелами історичне
минуле людства
2. – палеографія – допоміжна історична дисципліна
(спеціальна історико – філологічна дисципліна), що вивчає історію письма,
закономірності розвитку його графічних форм, а також пам’ятники стародавньої
писемності в цілях їх прочитання, визначення автора, часу і місця створення.
3. – ономастика – наука, що вивчає власні імена всіх типів і
їх проісхожденіе.4.– геральдика – спеціальна історична дисципліна, що
займається вивченням гербів, а також традиція і практика їх використання. 5. –
сфрагістика – допоміжна історична дисципліна, що вивчає друку (матриці) і їх
відбитки на різних матеріалах. 6. – нумізматика – допоміжна історична
дисципліна, що вивчає історію монетної чеканки і грошового обігу.
7. – генеалогія – допоміжна історична дисципліна, займається
вивченням споріднених взаємозв’язків людей, історією пологів, походженням
окремих осіб, встановленням родинних зв’язків, складанням покоління розписів і
генеалогічних древ.
8. – метрологія – наука про вимірювання, методи і засоби
забезпечення їх єдності та способи досягнення необхідної точності.

Я пропоную вам Бліц –
турнір, визначити, яка наука вивчає предмети, які я вам буду
називати
Лист літопису
– палеографія.
медаль –
фалеристика.
Герб – геральдика.
Монета – нумізматика.
Печатка- сфрагістика

Родовідне древо – генеалогія.
Запишіть у зошит
нові для вас терміни.
Вексилологія –
історична дисципліна, що займається вивченням прапорів і прапорів.
Вона
споріднена геральдиці. Дійсно багато рис об’єднують прапори з гербами, дуже
часто прапори були лише одним із способів передачі гербового зображення. Але
все ж не слід ототожнювати герби і прапори. Вони, хоча і «ягоди одного поля»,
але відмінностей в їх історії предостатньо.

Отже ми згадали «помічників
історії» .а створюють історію –вчені-історики.
Завдання: опрацювати
сторінки підручника 132-133; поміркуйте та розкажіть батькам «Чому Геродота
називають батьком історїі»




Далі працюєте з
підручником стор.134-135; читати та запам’ятовувати.
Письмово у зошит
виконати завдання №2 стор.136.;заповнити «хмарки» своїми прикладами. Виглядатиме
це  так:


Історичний факт                                                                                 історична особа
Збірка законів «Руська правда»                                                         Ярослав Мудрий
                                                             
                                              Історія                                      

Історичний образ                                         
історичне дослідження
Руський князь ,що опікувався                                                                літопис
        культурою                                                                                        














06.04.2020р

Тема заняття: "Узагальнення теми: "Історія України в пам'ятках"".





Завдання:

Опрацювати параграф 23; письмово у зошиті виконати завдання №1 стор.128, №4 стор.129-130.



Тема заняття:
 «Проголошення незалежності України,
ухвалення
Конституції України, Революція Гідності, Небесна сотня»
                          
Поняття та терміни: акт,
декларація,  Конституція,  президент,
референдум, Верховна Рада.
        Основні
дати:
24 серпня 1991р.- ухвалено Акт проголошення незалежності України;
 1 грудня 1991р. – проведено
референдум;
Вересень 1996р. –запроваджено національну валюту гривню;
28 червня 1996р. ухвалено Конституцію України;
21 листопада 2013 - лютий 2014 р.- Революція Гідності (Євромайдан)
Після цього уроку учні зможуть:
ü
установлювати
хронологічну тривалість і послідовність
  зазначених  подій  та  явищ,  співвідносити  подію, історичне  явище  і століття;
ü
показувати на  карті  території незалежної
України;
ü
складати запитання щодо перебігу історичної події;
ü
висловлювати особисте ставлення до історичних подій,
явищ і діячів, що пропонують для вивчення.

Хочу побажати вам
гарного уроку,
Щоб було цікаво всім
нам працювати,
Щоб хотіли дуже всі
відповідати.
Щоб  допомагало вам вміння міркувати
І 60 балів легко
заробляти.
 Усі завдання виконувати у зошит.
1.Виберіть з переліку слова, що стосуються Другої світової війни.  
Військо Запорозьке; УНР; Червона армія; Українська повстанська армія;
голодомор; окупація; Акт Злуки; ЗУНР.
2. Виберіть з переліку дати, що стосуються Другої світової війни:
1вересня 1939р.; 1932-1933рр.;22 червня 1941р.; 14 жовтня1942р.; 22 січня 1919р.;29 січня 1918р.; 2 вересня 1945р.; 15
квітня 1944р.; 8 травня 1945р.; 9 травня 1945р.
3. Вправа «Третій зайвий»  
o
А. Гітлер, Й. Сталін, П. Скоропадський.
o
війна, окупація, революція.
o
партизани, окупанти, козаки

                                                
 Епіграф
уроку
В своїй хаті
своя правда і сила , і воля!
                                           Т. Шевченко
Бесіда:
1. Як ви розумієте слова Т. Шевченка?
2.Що таке незалежність ? Які асоціації виникають у
вас
?( ( запис у зошит )

Бесіда :
1.Скажіть , будь ласка , які свята ви
любите найбільше?
2.Яке свято відзначає весь український
народ 24 серпня?

Святковий день – 24 серпня ,
Так хочеться усмішок і пісень!
Віднині Україна незалежна.
Запам’ ятайте , люди , світлий день!
Учитель. У різні часи українські землі
входили до складу Литви, Польщі, Австрії, Румунії,  Росії та інших держав. Не одне століття український
народ звитяжно боровся за право  жити у
вільній, незалежній Україні. Тому що, як писав Великий Кобзар, лише
«в своїй  хаті своя правда і сила, і
воля!
». Сторіччя боротьби за право жити у своїй
незалежній Українській державі не минули марно. Наприкінці ХХ ст.
Україна здобула  омріяну незалежність.

Бесіда :
– Які цілі ставите перед собою
під час вивчення цієї тем
Цілі ( очікування):
–          дізнатися , що
таке державна незалежність;
–          ознайомитися із
подіями з історії незалежної України;
–          згадати ті події
та явища з історії незалежної України , які нам вже відомі;
–          назвати тих
визначних людей , які зробили значний внесок у розбудову України
.
Робота з відео матеріалом
« Проголошення незалежності » ( 20 кроків до мрії , крок 18 , 5 хв. )

Бесіда:
1.Що відбулося 19 серпня 1991 р.?
2. Коли і за яких обставин проголошено незалежність України?
3. Що відбулося 1 грудня 1991 р. ?
Робота з термінами( параграф підручника )
Учні виписують у
робочі зошити невідомі терміни із підручника.       


Розповідь учителя.
24 серпня 1991 р. вона офіційно отримала
свою традиційно вживану назву — Україна. 4 вересня 1991 р. над куполом будинку
Верховної Ради замайорів національний синьо-жовтий український прапор, а 28
січня 1992 р. він отри­мав статус державного.
)15 січня 1992 р.
державним гімном України стала музика композитора М. Вербицького на слова П.
Чубинського «Ще не вмерла України…».
19 лютого 1992 р. Верховна Рада
затвердила тризуб як малий герб України. Національна символіка перетворилася на
державну.
У вересні 1996р. в обіг запроваджено
власну національну валюту –гривню.

Робота з відео матеріалом
«Прийняття Конституції України» ( 20 кроків до мрії , крок 19 , 4,5 хв. )
Словникова робота
Конституція — основний закон держави, який визначає права й обов’язки держави та
громадян.
Вибіркове читання підручника
1)
Зачитайте всі речення, в яких
зустрічається:
o
слово «Конституція»;
o
слово «закон»;
o
дати;
2)
Продовжте речення:
o
Кожен має право на…
o
Не можна втручатися в…
o
Конституція проголошує …
o
Кожна людина має право на…
o
Запишіть ці речення у зошит
Розповідь :
Першим Президентом незалежної
України став Леонід Кравчук. Його наступниками були: Леонід Кучма, Віктор
Ющенко, Віктор Янукович, Петро Порошенко. З 20 травня 2019 р. Президентом
України став Володимир Зеленський.

·
Складіть 2-3 питання до тексту
підручника, які будуть починатися словами Що? Хто? Де? Коли? Як? Чому?

Розповідь :
Протягом листопада 2013 – лютого
2014 рр. у Києві відбувалися події, які увійшли в історію під назвою Революція
Гідності.
Словникова робота
Революція
Гідності
– національно-патріотичні
протестні акції в Україні, передусім, проти корупції, свавілля правоохоронних
органів та сил спецпризначенців, а також на підтримку європейського вектора
зовнішньої політики України.  

Робота з відео матеріалом
«Хронологія:
основні етапи подій під час Революції
»(3,5хв.)



Інтерактивна вправа (розкажіть батькам або комусь із
близьких людей) «Доповни речення»
Тема: «Я бажаю
тобі, Україно моя…»
Подумайте, що б ви побажали своїй державі у такий
непростий час, запишіть свої побажання на аркушах, прикріпіть на дошці та
озвучте
Робота з історичною картою.
·
На які адміністративно-територіальні одиниці поділено Україну?
·
Які з них мають найбільшу територію?
·
Якими областями протікає Дніпро?
·
З якими державами межує Україна?
Хронологічна задача
·
Накресліть лінію часу, позначте потрібні дати та розв’яжіть хронологічну
задачу.
Скільки років минуло між прийняттям Акта проголошення незалежності України
та ухваленням Конституції України? Яку річницю незалежності України
святкуватимемо цього року?

     1991               1996                                       2020




















1)
 
2)

 Звичайно, що ми згадали тільки деякі важливі події з життя молодої
Української держави. Але сьогодні з гордістю можемо сказати: так, є незалежна
Українська держава зі своєю землею, своїм народом, своїми символами, своєю
рідною мовою, традиціями і культурою.
Зараз нашій
країні як ніколи потрібно бути єдиною та згуртованою. На цілісність нашої
держави посягнули  вороги і багато наших земляків на сьогодні мобілізовано
до лав українського війська. Вони з честю воюють на сході з терористами та
російським сепаратистами, відвойовують та захищають кордони нашої держави.
Українська
земля пройшла війни та мир, поразки та перемоги, пишалася вірними синами та
доньками, чарувала світ своїми запашними паляницями та мелодійними піснями.
Вона була і залишається вірною матір’ю українців, які свято шанують і люблять
її.
Тільки людина з
добрим і чуйним серцем, роботяща і вольова може бути справжнім патріотом і
громадянином своєї держави, по-справжньому любити і захищати, відстоювати її
інтереси і приносити велику користь. Що більше буде зроблено для цього
сьогодні, то краще житимемо завтра, і будемо гідними називати себе українцями.
Бо, як сказано в Біблії, «…хто шукає, той завжди знаходить, а хто вірить, тому
по вірі його і воздасться». Хай Бог допомагає нам творити своє майбутнє своїм
розумом, своїми руками і серцями.

 Молюсь за тебе, Україно,
Молюсь за тебе
кожен час,
бо ти у нас
одна-єдина, –
Писав в своїх
віршах Тарас.
Молюсь,- казав
він, щоб у тебе
Не було між
людьми війни,
Щоб завжди було
чисте небо
На нашій
стомленій землі.
Щоб завше у
садку смерека
Весняним квітом
під вікном цвіла
І прилітали з вирію
лелеки,
Щоб гомін хвиль
послухати Дніпра!


 Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями,
працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть
рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу
мелодійну мову.
Ми Єдина
країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо
одного – миру, спокою, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою.
Діти, на
закінчення уроку хочу дати декілька порад:
1.
Шукай не
зупиняйся
2.
Іди  в перед не оглядайся
3.
Сумнівайся і
виправляйся
4.
Помиляйся, але
кайся
5.
Удосконалюйся,
навчайся
6.
І не спіши, і
не гайся
7.
Любити людей
старайся
8.
Від зла завжди
ти відвертайся
9.
Добру лише і
Богу поклоняйся
    Домашнє завдання

На вибір:
-  
Написати твір на одну із тем : « День народження
України» або      
 « Україна – незалежна європейська
держава»
               або
-  
Створити малюнок на тему «Україна незалежна»




                                                                                
Проголошення незалежності України.
Революція Гідності 2013—2014 рр
.






1.       Яка трагедія відбулася на українських землях 26 квітня 1986 р.?
А селевий потік на Куренівці у Києві
 Б аварія на Чорнобильській АЕС                        
 В атомний вибух на шахті в Комунарську

2.       Коли була проголошена незалежність України
(прийняття Акта проголошення незалежності України)?
А 24 серпня 1991 р.
 Б 28 червня 1996 р.
 В 1 грудня 2004 р.
3 .Як називається
використання особою наданих їй службових повноважень та пов’язаних із цим
можливостей із метою отримання неправомірної вигоди?
 А корпорація
 Б комунізм
 В корупція
4.       Яку назву отримали події листопада 2013 –
лютого 2014 р. в Україні?
 А Помаранчева
Революція
 Б Революція тюльпанів
 В Революція Гідності

5.
Яка країна
вдалася до відкритої агресії проти України у 2014 р.?
 А Польща
 Б Росія
 В Угорщина

                                                                                            

2 коментарі: